Koszyk

  • Brak produktów w koszyku.
  • 07
    Paź 2017
Wahacze samochody osobowe

Wahacze w samochodach osobowych

Czy zastanawialiście się kiedyś w jaki sposób Wasz samochód utrzymuje zadany kierunek jazdy? Nie byłoby to możliwe gdyby nie wahacze zamontowane w zawieszeniu. Tym razem powiemy kilka słów na temat tego elementu – do czego służy, z czego się składa, a także jak rozpoznać jego uszkodzenie lub zużycie.
Czytaj więcej
  • 06
    Paź 2017
Diagnostyka zawieszenia

Diagnostyka zawieszenia – kompendium wiedzy

Przeciętny samochód poruszający się po polskich drogach ma ponad 12 lat. Co prawda dla większości współczesnych aut nie oznacza to jeszcze kresu ich możliwości, to warto wziąć pod uwagę fakt, że niektóre podzespoły mogą wymagać wymiany. W autach jeżdżących po kraju nad Wisłą najprędzej poddaje się zawieszenie – to zrozumiałe, biorąc pod uwagę choćby kondycję […]
Czytaj więcej
  • 05
    Paź 2017
Układ zawieszenia w samochodach osobowych

Układ zawieszenia w samochodach osobowych

Zdecydowanie nie chcemy generalizować, ale Polacy rzadko dbają o zawieszenie w swoich samochodach. Niestety, bardzo często jedynym momentem gdy rzeczywiście zaglądamy do zawieszenia jest wizyta w stacji kontroli pojazdów, przy okazji corocznego badania technicznego. To jednak błędne postępowanie, ponieważ polskie drogi zdecydowanie nie sprzyjają utrzymaniu układu zawieszenia w dobrej kondycji!
Czytaj więcej
  • 04
    Paź 2017
Belka skrętna

Belka skrętna – kompendium wiedzy

Jeżeli czytając nazwę “belka skrętna” macie przed oczami jeden z wyrobów francuskiej motoryzacji to jest to jak najbardziej prawidłowe skojarzenie. To rozwiązanie stosowane jest wprawdzie również w wielu innych samochodach, ale to właśnie Francuzi szczególnie upodobali sobie belki skrętne, z lubością montując je w większości pojazdów. Czym właściwie jest owa część?
Czytaj więcej
  • 03
    Paź 2017
Ford Vedette

Kolumna McPhersona – co warto o niej wiedzieć?

Źródło zdjęcia z nagłówka artykułu: wikipedia.org, na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 3.0. Zawieszenie opracowane w systemie McPherson to jedno z najczęściej i najpowszechniej stosowanych rozwiązań we współczesnych samochodach przednionapędowych. Z tego powodu warto poświęcić tej konstrukcji przynajmniej kilka akapitów, ot choćby dlatego by wiedzieć, jak funkcjonuje przednie zawieszenie w większości […]
Czytaj więcej
  • 02
    Paź 2017
Stabilizator zawieszenia - informacje i porady

Stabilizator zawieszenia – wszystko co warto wiedzieć!

Czym właściwie jest stabilizator zawieszenia? Gdyby zadać takie pytanie przypadkowo wybranej grupie posiadaczy pojazdów, to najpewniej wielu z nich miałoby spore problemy z odpowiedzią. Faktycznie, o stabilizatorze przeciętny kierowca przypomina sobie zazwyczaj wtedy, gdy podczas corocznego przeglądu technicznego diagnosta stwierdza, że do wymiany kwalifikuje się jakiś tajemniczy “łącznik stabilizatora”. Uchylmy zatem rąbka tajemnicy i zastanówmy […]
Czytaj więcej
  • 02
    Paź 2017
Zawieszenie aktywne

Zawieszenie aktywne – co to takiego

Aktywne zawieszenia stają się coraz bardziej popularnym rozwiązaniem. Niegdyś stosowane wyłącznie w pojazdach klasy wyższej, dziś można je spotkać nawet w autach kompaktowych, jako jedną z opcji na liście wyposażenia. Postaramy się sprawdzić czy rzeczywiście warto inwestować w takie rozwiązanie układu resorowania w aucie. Dodatkowo, powiemy czym dokładnie odróżnia się zawieszenie aktywne od tradycyjnych rozwiązań.
Czytaj więcej
  • 02
    Paź 2017
Drążek reakcyjny

Drążek reakcyjny – co to takiego?

Przeciętny człowiek zapytany o elementy zawieszenia w samochodzie zazwyczaj wymieni takie części jak amortyzator, wahacze lub sprężyny. Tymczasem, w układzie resorowania każdego auta znajduje się inny, bardzo ważny element, o którym naprawdę niewielu kierowców pamięta. Jest nim drążek reakcyjny, niekiedy określany również mianem drążka Panharda. W tym artykule poświęcimy mu nieco więcej uwagi.
Czytaj więcej
  • 28
    Mar 2017

Arnott – Citroen Grand C4 Picasso Miech Poduszka Zawieszenia Tył

Nowość!! Od 30.03.2017 dostępne będą miechy do Citroena Grand C4 Picasso. Poduszki zostały zaprojektowane w USA przez firmę Arnott i została w nich zastosowana membrana Continental ContiTech. Poduszka jest wyposażona w nowy zawór pneumatyczny oraz gumową osłonę.   Na taki zestaw udzielamy 36 miesięcznej gwarancji.   Numery OEM: 5102GN, 5102R8   https://pneumatycznezawieszenia.pl/kategoria/citroen/grand-c4-picasso/
Czytaj więcej
  • 21
    Lut 2017
amortyzator Range Rover L322 Vogue

ARNOTT – Amortyzatory Pneumatyczne do Range Rovera Vogue L322 2003-2012

Wkrótce Dostępne!!! ARNOTT – Amortyzatory Pneumatyczne do Range Rovera Vogue L322 2003-2012. Fabrycznie nowe amortyzatory dla Land Rovera, zaprojektowane przez inżynierów Arnott. Niezwykle wytrzymała, wielowarstwowa membrana Vibracoustic. Wyposażone w nowe przyłącza pneumatyczne oraz opaski heavy-duty. Numery OEM: RNB000740 prawy oraz RNB000750 lewy Gwarancja 36 miesięcy! https://pneumatycznezawieszenia.pl/kategoria/land-rover/
Czytaj więcej